Zoeken in deze blog

zondag 29 augustus 2010

29/08/10 Arminia Bielefeld 1 - 2 Energie Cottbus (Schüco Arena - 11.453 Toeschouwers)

Dag drie en eigenlijk de zwaarste dag omdat de wedstrijd in Bielefeld al om 13:30u begon en we toch weer een slordige 350km moesten overbruggen in een sorry voor het woordgebruik kutweertje. Gelukkig was ik de avond voordien braaf op tijd gaan slapen en was ik fris en monter om deze Bob job op mij te nemen. Erger was het gesteld met mijn twee medepassagiers die na een heel zwaar avondje stappen er als twee lijken uitzagen of beter waren ;-) Erfurter Nico die zaterdag enthousiast wou meebollen stuurde zijn Duitse kat en draaide zich waarschijnlijk nog eens goed om in bed al dacht ik ook dat hij met een geweldige kater zat opgezadeld.

De rit bleef duren en ondanks goed doorgereden kwamen we maar rond 13u aan het stadion aan, ik hou er niet echt van om alles “snel snel” te moeten doen en dan nog eens het ticket office te moeten zoeken dat nog goed verstopt was ook. Ik neem graag de tijd om eens rond het stadion te wandelen, clubshopje te doen, iets te eten of te drinken. Gewoon alles relaxed.

Binnenin het stadion viel alles wel mee, zeker en vast geen juweeltje en vrij lege tribunes dat ik niet echt had verwacht. En ondanks de tribune achter doel bijna helemaal leeg was zaten de Cottbus fans gekooid helemaal in de hoek, je zou voor minder stress krijgen als bezoekende fan.

De wedstrijd was niet boeiend, ondanks de wil er wel was bakten beide teams er weinig van. En op het moment dat je het niet meer verwacht scoorden de bezoekers uit Cottbus zowaar in de 43ste en 45ste minuut. Blij in ieder geval dat we, op collega Gunter na die liever een koffietje prefereerde, nog twee doelpunten te zien kregen!

Bielefeld aangeslagen, geen sfeer vanuit de zuidtribune meer maar in de 69ste minuut mildere Bielefeld de score tot 1-2 door speler Franck Manga Guela die me al heel de wedstrijd kon bekoren. De score veranderde niet meer, het enige dieptepunt was nog dat onze Bielefeldse doelpuntenscorer in de 90ste minuut de rode kaart kreeg voor natrappen/slagen, iets dat me net ontgaan was.

Snel de wagen in richting België met mijn twee lijken, we dachten/hoopten nog op tijd terug te zijn om de beslissende basketwedstrijd tussen België en Polen mee te pakken maar we haalden het niet en mijn 2 kompanen en niet basket liefhebbers verkozen toch voor hun zetel/bed omdat het daags nadien werken geblazen was. Jammer want het werd een thriller in de Lotto Arena met Belgische winst waardoor België zeker is van deelname aan het EK in Litouwen!

Wederom een geslaagd maar zwaar weekend, het auto rijden en het slechte weer waren er eigenlijk teveel aan. Volgende keer toch maar overwegen om een goedkope vlucht te zoeken richting Frankfurt, Berlijn of waar we ook gaan uitkomen.

Geen opmerkingen: