Zoeken in deze blog

maandag 24 oktober 2011

23/10/11 SK Slavia Praha 2 - 0 SK Dynamo České Budějovice (Synot Tip Arena "Eden"- 5.682 Toeschouwers)














Na een geslaagde voormiddag bij Admira trok ik niet met de groep mee naar Plzen maar besloot ik in Praag te blijven voor de wedstrijd van Slavia. Geen topaffiche maar ik had geen zin in een late thuiskomst uit Plzen wetende dat ik er ’s ochtends om 5:30u terug uit moest richting luchthaven.

Als lunch had ik een overheerlijke spaghetti achter de kiezen geslagen vooraleer ik met Frank was afgesproken om samen de trip naar het Slavia stadion te maken, mits natuurlijk even een stop-over aan het stadion van Bohemians 1905 die maar 2 stops uit elkaar liggen.

Het stadion van Slavia oogt hypermodern, alles erop en eraan langs buiten (zelfs een Mc Donalds). Na een rondje te hebben gemaakt rond het stadion en de leuke clubshop te hebben bezocht doodden we de tijd nog even in het best gezellige supportershome in het stadion ingebouwd. Dankzij good old Stoffers waren we getipt dat we best het goedkoopste kaartje konden kopen en daarmee konden gaan zitten waar we wilden. Zo gezegd zo gedaan en niks was minder waar, aan elke ingang wel een steward maar men had deze evengoed kunnen vervangen door plastieken poppen want controleren deden ze inderdaad niet.

Ook al ben ik “against modern football” en kan ik veel meer genieten van oude (vervallen) stadions, dan vond ik deze nieuwe arena best mooi en mocht er ooit een nieuwe moderne Bosuil komen mogen ze van mij eerst even hier een kijkje komen nemen. Niet voor niks waarschijnlijk dat Viktoria Plzen zijn Champions League wedsdrijd tegen Barcelona hier aanstaande dinsdag speelt.

De wedstrijd was dan weer eigenlijk huilen met de pet op, we hadden het eigenlijk wel wat fris/koud en de spelers op het veld deden er weinig aan om het publiek op te warmen. Ook de magere opkomst en aanwezige ultras hadden er weinig zin in en de bezoekers uit Budejovice kon je ook al op 2 handen tellen. Ruststand 0-0 en daar was ook alles mee gezegd. De tweede helft begon alleszins beter want Slavia opende de score in de 47ste minuut, wij blij dat we toch al een doelpunt hadden gezien in deze saaie partij. Slavia verdubbelde de score nog tot 2-0 in de 83ste minuut, Budejovice liep er maar voor spek en bonen bij.

Na de wedstrijd dan maar het centrum ingegaan, de Ierse pub in en zo kon ik nog net genieten van de 6 City op Old Trafford. Het European Football “Oktoberfest” Weekend zat er (bijna) op, het was weer op alle vlakken uitstekend geweest al was het niveau van het Tsjechische voetbal helemaal niet hoogstand maar dat zijn details voor ons natuurlijk. Ik ben alvast benieuwd waar we volgend jaar naartoe trekken!

Geen opmerkingen: