Zoeken in deze blog

maandag 24 oktober 2011

22/10/11 FK Dukla Praha 1 - 3 Baumit Jablonec (Stadion Evžena Rošického "Strahov" - 1.156 Toeschouwers)











Wedstrijd 3 dat ik ging bekijken was ook de wedstrijd waar ik deze trip het meest naar had uitgekeken. Dukla Praag is zo een (grote) naam uit mijn jeugdjaren en zo wou ik best weten hoe het nu met dat clubje was. Een dikke week voor aanvang kreeg ik te lezen dat ze niet in hun eigen stadion Na Julisce (Juliska) zouden spelen wegens men veldverwarming ging plaatsen. Pech maar daags voordien dan even het stadion gaan bezoeken en de heren waren duchtig aan het trainen op Na Julisce, van werken geen spoor. Ook Dukla B zou er zondag toch een competitiewedstrijd op afhaspelen.

Dukla week voor de gelegenheid uit naar het veel te grote Stadion Evžena Rošického, beter bekend als Strahov. Na een middagje sightseeing in de Praagse binnenstad gingen we dan richting stadion, we gingen naar een centrale plaats waar 3 bussen reden die voor de deur van Strahov stopten maar blijkbaar reden er twee van de drie niet in het weekend. De derde reed met een frequentie van 20 minuten en natuurlijk reed die juist voor onze neus weg. Shit happens en zo kwamen we 2 minuten te laat aan bij het stadion. Het leuke was dan weer dat de inkom gratis was, een geste van het clubbestuur voor de verhuis naar Strahov.

Eindelijk was ik langs de ene kant gecharmeerd door het mooie stadion, langs de andere kant lag er weer zo een imposante atletiekpiste wat maakt dat je toch ver van het gebeuren zit. Dan was er amper volk komen opdagen, 1.156 toeschouwers in een bijna 20.000 seater. En dit terwijl de inkom gratis was.

Binnenin was er weinig sfeer, al deden een 15tal Dukla oudjes (de spionkop) hun best om hun beste repertoire boven te halen, voor de rest was het maar koud en kil in het stadion. Wel leuk was dat er buiten een kraampje aka fanshop stond en ik me liet verleiden om een old school bal te kopen met het Dukla logo. Terwijl de “Half Man Half Biscuit” ooit zongen van “All I Want for Christmas is a Dukla Prague Away Kit” had ik toch maar mooi een bal gescoord. Maar wat gaan we er eigenlijk wee mee doen… ;-)

De wedstrijd was niet echt positief te noemen voor Dukla want die werd vlot verloren met 1-3. Dukla kwam wel in de 24ste minuut voor en ging ook met deze stand rusten. Maar na de koffiepauze was het Jablonec time en de bezoekers scoorde 3x in de tweede helft, Dukla was (jammer genoeg) nergens.

Na de wedstrijd dan snel terug richting hotel om de bal te droppen, een chemische douche (lees deodorant spuiten) te nemen om met de rest van het gevolg de nacht in te stappen. Ik had meer van Dukla verwacht, ach misschien was het allemaal wel beter geweest in hun eigen Na Julisce.

Geen opmerkingen: