Zoeken in deze blog

zaterdag 9 april 2011

09/04/11 FCR 2001 Duisburg 2 - 2 1. FFC Turbine Potsdam (PCC Stadion - 3.260 Toeschouwers)


















De UEFA Women’s Champions League… een rare keuze maar al bij al was het een aangename belevenis. Omdat ik ’s avonds naar VVV Venlo ging en er een dagje van wou maken, kwam ik bij deze wedstrijd uit wegens ik alle andere clubs “in de buurt” reeds had bezocht. Onder een stralend lentezonnetje kwamen we dan ook vlot en zonder files ruim op tijd aan in Duisburg-Homberg.

Place to be was het PCC Stadion van FCR 2001 Duisburg dat het deelt met VFB Homberg. Een klein leuk stadionnetje met een hoofdtribune en voor de rest gewone staanplaatsen langs de lijn, een paar treden hoog maar met grasbermen achter waar je bij goed weer rustig kan gaan zitten. Er heerste een heel gemoedelijke sfeer, alles heel rustig en vriendelijk en net zoals (bijna) overal in Duitsland stonden thuis- en uitsupporters naast elkaar. De bezoekers uit Potsdam bij Berlijn hadden een goede 100 man bij, misschien wat weinig voor een halve finale al heb ik er natuurlijk geen zicht op hoeveel fans ze thuis hebben. Turbine of “Tor”bine Potsdam had trouwens deze Champions League vorig jaar ook gewonnen. Wat ik wel leuk vind aan die (Oost) Duitse clubs zijn hun clubnamen beginnende met Turbine, Lokomotive, Dynamo, Stahl, … Veel leuker dan pakweg Borussia of Eintracht.

Beide clubs behoren tot de top van het vrouwenvoetbal, met allen internationals uit verschillende landen en ook onze Vlaamse Femke Maes was van de partij als speelster bij Duisburg, en ze deed het meer dan behoorlijk. Trouwens ook 2 Japanse internationals die aandachtig werden gevolgd door landgenoten in de tribunes.

De wedstrijd was trouwens aangenaam, met 4 doelpunten in de eerste helft werden we redelijk verwend. Ik weet niet met welke klasse bij ons je het niveau kan vergelijken maar dat maakte eigenlijk weinig uit. Het was leuk, met zelfs enkele knappe doelpunten en doelkansen. De eerste helft had ik wel het gevoel dat Turbine veel beter was dan de thuisploeg maar Duisburg maakte 2x een achterstand ongedaan.

De tweede helft keerde het en kwam de thuisploeg meer opzetten maar doelpunten zagen we niet meer, wel veel inzet maar daar bleef het bij. Ook de mooie Turid Knaak viel nog in, die op de flank veel meer toonde dan haar voorgangster.

Met een 2-2 ligt alles open voor de terugmatch, mijn lichte voorkeur gaat uit naar FCR 2001 Duisburg die ik zeker en vast een finaleplaats toe wens! Auf nach Fulham!

Geen opmerkingen: