Zoeken in deze blog

maandag 25 oktober 2010

24/10/10 Ujpest II 0 - 2 Nyíregyháza Spartacus (Szusza Ferenc Stadion - 400 Toeschouwers)

Dag 4 en laatste dag van EFW 2010. Omdat de meesten onder ons een avondvlucht terug hadden en we niet ver “uit de buurt” konden werd de groep eigenlijk gesplitst met de keuze aan sightseeing te doen, en Budapest is daar een juweeltje voor of anders naar de wedstrijd van Ujpest 2 te gaan kijken, een wedstrijd in de Hongaarse “Div2 east section”. Omdat ik donderdag al de voornaamste bezienswaardigheden had bezocht besloot ik om de wedstrijd voetbal mee te pikken, ook al omdat oud gediende Laszlo Fazekas en huidig Ujpest kapitein Tibor Tizsa een Antwerp verleden hebben.

Planning vandaag was om 11u bijeen te komen en het stadion van Honved Budapest te bezoeken. Zo gezegd zo gedaan maar ik moest en zou op mijn laatste dag toch nog eerst een echte Hongaarse goulash achter de kiezen werken wat ook daadwerkelijk gebeurde. Honved geraakten we niet binnen, ik vond wel een open poort maar dat was niet naar de zin van de security die ik dan weer niet had gezien.

Dan maar naar Ujpest aan de hele andere kant van de stad, tijd genoeg dachten we maar toen we van het metrostation moesten overstappen op bus 196 liep het voor de verandering fout. Bus 196A bleek daar ook te rijden en om zeker te zijn vroeg ik de chauffeur in mijn beste Hongaars… of deze bus richting Ujpest stadion reed. Hij knikte positief maar we reden in de richting van het Vasas Budapest stadion. Terug uit de bus andere richting dan maar uit en zo kwamen we voor de verandering 15 minuten te laat aan.

Het stadion was volledig in purper en wit, de weinige haren die ik nog heb kwamen rechtop te staan maar we hadden geen keuze. Gelukkig was er maar weinig volk en konden we nog kiezen uit een wit zitje. Omdat we te laat waren hadden we natuurlijk ook het eerste doelpunt voor de verandering gemist. Spartacus stond 0-1 voor en deze waren over de ganse wedstrijd ook de betere ploeg. Net voor de rust viel dan ook nog de 0-2 en zo hadden we ons goaltje toch nog meegenomen.

Na de rust veranderde er niks meer in het spelbeeld, Spartacus had mijn inziens ook meer ervaring op de plein staan dan Ujpest 2. Grappig nog om te zien was het bezoekersvak lichtjes was verbouwd geweest door de Ferencvaros supporters 2 weken geleden. Vele stoeltjes waren van hun plaats gerukt wat toch een groot aantal kale plekken in de tribune liet zien.

De trip zat er op, na afscheid van iedereen te hebben genomen eindigden we nog in de Burger King alvorens onze zak op te halen in het hotel en richting luchthaven te gaan. Eind goed al goed, na 2009 nu een goed EFW 2010 beleefd wat meer als reden genoeg geeft om in 2011 weer van de partij te zijn!

http://en.wikipedia.org/wiki/Tibor_Tisza

http://nl.wikipedia.org/wiki/L%C3%A1szl%C3%B3_Fazekas

Geen opmerkingen: