Zoeken in deze blog

zaterdag 12 november 2011

12/11/11 SC Preussen Münster 0 - 0 DSC Arminia Bielefeld (Preussenstadion - 15.050 Toeschouwers)














Speciaal een dagje verlof nemen op het werk voor deze (op papier) derby en kraker inde 3de Bundesliga? Moet kunnen! De wedstrijd was weliswaar uitverkocht maar met een gelukje had ik toch een kaartje kunnen bemachtigen. Collega hopper Stoffers moest voor het werk naar het buitenland en zo was ik er als de kippen bij om zijn ticketje over te nemen.

Omdat ik als enige van mijn vast travel gezelschap een kaartje had moest ik dan alleen 275 km overbruggen en dat ging vrij vlot tot ik rond Duisburg in een eerste file reed. Meer dan een uur bumper aan bumper, gelukkig was ik heel vroeg vertrokken en moest ik me nog geen zorgen maken. Eindelijk terug rijdende reed ik me na een kwartier terug vast in een file, even ergerlijk en stressy als de eerste. Weer een uur in de file bumperen en kreeg ik het stilaan, nee beter lees gewoon op de zenuwen en begon ik al stilaan te vrezen dat ik de match zou missen. Ik heb aan terug draaien gedacht en mijn zinnen te zetten op KFC Uerdingen maar ik heb volgehouden en zo was ik 20 minuten voor aftrap in Münster. Parkeren ging vrij vlot en net voor de aftrap was ik binnen.

Er heerste een derby sfeer, volle tribunes en idem dito bezoekersvak. Bij opkomst de nodige slingers, confetti en tifo acties. Maar wat de heren voetballers een ganse negentig minuten op de mat brachten was ondermaats en de sfeer verwaterde vlot. Twee clubs die wel wilden maar niet konden al waren er links en rechts wel wat kansen/kansjes aan beide kanten. Rust 0-0 en moest ik hopen op beterschap na de pauze. Die kwam er niet, wee inspiratieloos voetbal en een rode kaart voor Münster maakten het er niet beter op. Beginstand werd ook de logische eindstand, het geluk zat me niet echt mee.

Na de wedstrijd ben ik dan vlug door gereden in de hoop om tijdig bij Antwerp te geraken en het lukte nog weliswaar ook. Geen files op de terugweg en wat extra plankgas gegeven op de terugweg maakte dat ik nog een half uur voor wedstrijdbegin aan The Great Old aankwam, tijd voor eindelijk te ontstressen. Laten we zeggen dat het een mislukt tripje was door de files en de betreurenswaardige match. Tja je kan niet altijd chance hebben en x aantal doelpunten zien natuurlijk.

Geen opmerkingen: