Zoeken in deze blog

woensdag 14 januari 2009

12-15/01/09 Citytrip Kuala Lumpur / Malaysia

Kuala Lumpur is een stad met veel groen dat me goed beviel. Het is een mix van diverse culturen, vriendelijke mensen, mooie gebouwen en plezante winkelstraten. Ik herinner me zo vlot de Petronas Towers, de KL Tower, Dataran Merdeka, Petaling Street (Chinatown), de Bintang Walk, diverse markten en shopping centra.

Een beetje buiten de stad liggen ook de Batu Caves met Hindu tempel binnenin en waar de rondlopende apen voor een aparte attractie zorgden.

Het openbaar vervoer vond ik dan weer slecht georganiseerd, nu slecht is misschien niet het juiste woord, maar de metrolijnen worden allemaal beheerd door diverse maatschappijen. Dat maakt dat je bij elke overstap steeds een nieuw ticketje moest kopen. Veel beter is dan 1 maatschappij waar je bv je dagkaart of octopuskaart kan afschaffen zodat je overal kan op-, af- en overstappen waar je wil. Men zou beter is een kijkje gaan nemen in Singapore of Hong Kong. Voordeel is dan weer dat de metro spotgoedkoop is. Ook taxi’s zijn helemaal niet duur, zelfs als ze niet op de meter willen rijden is de prijs nog om mee te lachen.

Lekker eten kun je er alvast ook, zeker als je “curry house” fan bent zoals ik. En lust je het niet, de Mc Donalds of Burger King loert wel ergens achter de hoek.

En voor de liefhebbers van het nachtleven vergeet zeker niet langs “The Beach Club” en omliggende straten te gaan, er is voor elk wat wils!!

Geen opmerkingen: