Zoeken in deze blog

woensdag 20 april 2011

20/04/11 TuRu Düsseldorf 0 - 0 (2 - 3) Rot Weiss Essen (Paul Janes Stadion - 2.500 Toeschouwers)










Toen ik enkele weken geleden de uitnodiging kreeg voor deze wedstrijd in de halve finale van de Diebels-Niederrheinpokal moest ik eigenlijk geen seconde twijfelen. Want Rot Weiss Essen is zo één van die traditionsvereinen waar ik graag naartoe ga en altijd zal blijven doen. Jammer dat ze zover zijn weggezakt naar de 5de klasse van het Duitse voetbal maar dankzij hun kampioenstitel zien we ze volgend jaar zeker wel bezig in de 4de klasse.

Met al een ganse week meer dan aangenaam lenteweer vertrokken we op de middag al naar Düsseldorf om nog even door de leuke stad te kuieren en van een biertje (of twee) te genieten in de zon. Dan richting Paul Janes Stadion, het tweede stadion van Fortuna Düsseldorf eigenlijk omdat TuRu de capaciteit niet had om de bezoekers uit Essen te ontvangen. En ik schat dat ze een 1500 fans op de been hadden gebracht.

De wedstrijd was van begin tot einde huilen met de pet op, dit leek meer op een vriendschappelijke pot dan op een halve finale van de beker. Het beste was trouwens een heerlijke Bratwurst tijdens de pauze. Ook na de rust werd het niet beter en onze vrees werd waarheid… verlengingen. Gelukkig was het nog steeds een lekker weertje want als ik deze wedstrijd had moeten blijven volgen in winterse condities dan had ik allang terug in de auto gezeten.

Ook na 120 minuten geen goals en strapschoppen dan maar. Eindstand 2-3 tot vreugde van onszelf en iedereen rond ons heen. Held van de avond was de RWE keeper die enkele mooie penalties pakte, clown of beter nar van de dag was de keeper van Turu. Een irritante, arrogante eikel die steeds spelers en fans van RWE bleef provoceren, je zou voor minder over een hek kruipen en hem eens goed…

Düsseldorf is een topstad, in combinatie met een wedstrijdje voetbal steeds een must do voor mij. Moest het niveau van de wedstrijd nu nog hoogstaand zijn geweest had het de perfecte dag geweest. Al was de kwalificatie voor de finale een bekroning op een leuke lente woensdag. Uitkijken nu of we de finale tegen Velbert kunnen meemaken of niet.

Geen opmerkingen: